jul

Julen kommer komma lite tidigt till familjen kropp i år, barnen tror att vi emailade jultomten och bad honom komma en dag tidigare. haha. Att vi kommer fira den 24:de istället för den 25:te som de egentligen gör på denna sidan Atlanten beror på att de ska åka till St. John i Caribbean. Vilket jag är måttligt avundsjuk på. De ska bara vara borta i 4 dagar dock så det är inte hela världen. Så jag och Jack ska vara hemma men jag har nog med firande att göra ändå men Julia som fyller år och julfestande med tjejerna. 

Jag känner inte riktigt att det är jul, kanske för att inet julhysterin finns på samma sätt här, de städar inte själva, de lagar inet maten själva och det är knappt så att de köper presenterna själva. De har liksom männiksor som gör allt åt dem hela tiden. Antagligen är detta bara i den övre medelklassen, och jag känner inte riktigt några andra för de som har Au-pairer är ganska rka. Föräldrarna pratar om att det är ingen ide att båda jobbar för de tjänar så mycket tillsammans att skatten äter upp den ena personens lön. Så det är bättre att vara hemma. Här betalar de 28 procent skatt! Men det är olika i olika delstater, även olika beroende på var du bor. Så skatten beräknas på din delstat och sen i området du bor. Det är anledningen till att man betalar priset uppe på priset som står i butikerna. Vilket jag tycker är sjukt jobbigt! 

Denna helgen har jag jobbat hos elins familj på deras julfest, och tjänat in lite extra pengar. I söndags var jag och Julia på Cross county, som är ett shoppinng center bara några minuter här ifrån och sen var det cheesecake factory igen. Vi svor även en ed på cheesecake factory att vi måste börja äta bättre.. Börjar gå utför i vikten för oss alla annars. Sen så igår och halva dagane idag har jag legat till sängs med huvudvärk och ont i bihålorna. Ha inte mått bra alls, men nu är det bättre med huvudvärken!!

Kan inte fatta att det snart är jul, måste slå in all a klappar! Jag är glad för att ni blev glada för era julkort och presenter där hemma! :) Jag ska försöka vara inne runt 4-5 er tid på fredag så alla som vill julskypa lite på kvällningen så ska jag försöka vara här.

Jag önskar er en underbar jul, och att vädret för er blir bättre.

xoxo ordbajs Lovisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0