en något flummig helg!

Vet inte riktigt var jag ska börja, denna helgen har gått så fort och det har hänt så mycket.
I fredags så jobbade jag till åtta och sen tog jag en taxi till miss Julia och var mer eller mindre livrädd när taxi chauffören inte körde den vägen som jag och Adam alltid annars har tagit när han skjutsat mig till julia. Men jag kom iaf fram dock var det svindyrt! Julia är fortfarande barnvakt för hennes värdföräldrar är bortbjudna, så vi sitter tysta och äter när det pligar en gång på dörren, vi stelnar till för vem ringer på dörren klockan 10 en fredagskväll? Vi går och kollar men ser ingen, tio minter går det ringer igen. Vi kollar men ser ingen. Vi lämnar köket och går in till deras tvrum där det finns massor av fönster. Vi sitter där kanske i en halvtimme så bankar det på dörren, vi blir tysta och släcker ner, det ringer ännu en gång. vi ligger nu raklånga i soffan och julia kikar ut mellan två kuddar i soffan och ser en man i 30 årsåldern sitta på trappan utanför. Vi får total panik och börjar ringa värdföräldrarna som inet svarar och hela tiden ser vi denna man sitta utanför på trappan. Tror aldrig att jag haft en sådan panik förr. Det hela slutar med ett gapskratt då vi inser att mannen på trappan är butlern som står i hörnet av rummets spegelbild. Och att det inte alls är en riktig person, men då var det redan försent värdföräldrarna sa att de var påväg och allt var bara riktigt pinsamtt. Helt upprörd som vi var skulle Julia köra hem mig, OCH denna färd! Det tog oss typ 45 mminuter att komm atill mitt hus, och GSP:en och oss var inet riktigt goda vänner. Julia och jag är nog ganska rädda båda två för att köra bil efter den färden. Tyckte syd om julia osm även skulle köra hem ensam efter detta.

Lördagen spenderades i städernas stad, NYC! och det var en lång och sjukt flummig dag. Tror verkan jag eller Julia har egentligen gjort ett sådär enromt bra intryck på varandra. men vi redde ut att åka tunnelbana och det är inte skam. Dock måste man ge subwayen ett stort minus! gud, vad äckligt det var. jag har bara åkt tunnelbana i London och i Hong kong innan och de är lätta att förstå sig på och de fungerar bra och det är fräscht. Men denna i NY var så äcklig, skitigt och gammal och luktade skit, och jaaa! Att hitta i NY är sjukt svårt och att förstå sig på systemet med Uptown och downtown och ur gator går och allt ät en riktig utmaning.





men iaf vi hann med att göra bort oss ett antal gånger denna dag, Julia sätter armbågen på sin bricka med mat och får hela colan i knät, jag välter ner byttor på victorias secret (julia skäms), julia doftar på parfymer som det så fint heter och i rörelsen när hon ska få av en kork på en parfymflaska slänger hon ut alla kaffebönorna som hon har i en burk i andra handen över hela golvet. (JAG SKÄMS), Vi ska nog hålla oss borta från det victorias secret i fortsättningen.







Söndags var det trick or treat som gälde och det var kul men kallt! Massa vänner till barnen och föräldrarna kom hit och vi beställde pizza och det var kul att räffa dem!  Annars blev det en lugn dag med tvätt som tvättades och true blood som sågs!



Vissa hus hade sjuka dekorationer!





Här är alla barn!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0