Insikt

Först måste jag säga att jag har varit lite dålig på att uppdatera, uppdaterade en gång och då försvann allt innan jag hann publicera och det gjorde mig lite upprörd, vilket är ett fancier word för pissförbannad.

jag har egentligen massa att berätta men det är svårt att sammanfatta det varje gång men ska skriva.

Har hela tiden tänkt att jag ska berätta om mitt dagliga schema, men det är svårt eftersom jag typ inte har något schema. Dagarna är helt olika från dag till dag, inte på grund av att schemat alltid är så olika utan för att schemat inte följs. Jag vet inte hur det har varit hos andra familjer med deras första au pair för att alla mina vänner är inte "första-familje-au pairer". Men min familj har inte koll på något. Alla vet att det är pinsamt att fråga om pengar, jag måste alltid fråga om min lön, jag får aldrig mitt schema i tid och allt är bara en röra. Hade egentligen hoppats på att jag hade haft min hostmum som familjegrund istället för Adam. För här är allt så rörigt, han är en jätte snäll kille, men herregud, visa lite stake! "haha inte så Linn!" Men han är en sån mes, han kan inte prata om något annat än om barnen, ha öppnar inte upp sig och visar inte några känslor. Han tycker inte någoting är roligt som inte har man barnen att göra, han har inget socialt nätverk.. han är en riktig geek.. 

Hon däremot är hipp, rolig, spontan, pratglad och öppen och gillar att diskutera saker. Hon berättar saker som hon kanske inte skulle men det känns bättre för mig att veta än att inte veta så jag är glad att hon gör det. Alla som känner mig vet att jag har lite svårt att hålla tyst när jag har en åsikt men här kämpar jag verkligen för att hålla käften i vissa lägen. 

I måndags åkte Adam iväg för att möta upp Michelle och de skulle prata, igår när jag träffade Michelle, var människan helt förstörd, hon sa knappt ett ord, hon skrattade inte med barnen, kämpade för att hålla humöret uppe och gick in på toaletten och grät några gånger. Idag fick jag reda på att han hade bestämt sig för att ta skilsmässan till domstol och att han skulle ha vådnaden. Tydligen är det så här att den som ansöker om skilssmässa har mycket mindre chans att få någon bestämmande rätt över barnen, och Adam "den mesen hade tydligen sagt sin åsikt" och bestämt att hon bara skulle få ha barnen en dag i veckan. De har pratat om detta tidigare och då hade de bestämt två dagar i veckan och varannan helg men nu hade han plötsligt ändrat sig. Och drar man detta till domstol så är domen fällande tills barnen är 22. Helt sjukt! jag lider verkligen med henne eftersom jag anser att hon är en mycket bättre förälder än vad han är. 

Han försvinner kvart över sju varje morgon och kommer hem kvart över sju, tills han kommer hem brukar jag ha badat barnen, läst dem en godnatt saga och fått dem i säng. Men om han kommer hem innan barnen riktigt somnat går han alltid upp och förstör alltihop, barnen flyger ur sängarna uppspelta över att se honom och kör på alla trick som de redan försökt med mig; jag är hungrig, törstig, jag vill inte ha denna musiken, jag vill läsa en till bok, jag behöver mata min leksakshund..blablabla.. och han låter dem göra allt detta. Fattar han inte att han förstör, allt som jag redan nekat dem, ger han dem, jag blir the bad cop! hyper irriterande, så nu ska jag hålla barnen upp till han kommer hem vid kvart över sju vilket resulterar i att han inte får i säng dem förrän nio och sen är de kinkiga på morgonen! 

För de två timmarna som han bara få tjata på dem att gå tillbaka i säng vill han kämpa för i domstol. HALLÅ! 
Liksom barnen får ju bara flänga mer fram och tillbaka på grund av detta. Jag anser att han inte är en bra förälder, han är inte dålig men han har fel värderingar, som att han vill spara precial allting, varenda papper de drar ett sträck på vill han spara med spara menar jag lägga i en rörig hög någonstans i köket.

Insikt jag är som min mamma! :S Gosh! Trodde aldrig att jag skulle säga det. Denna röra i detta hus gör mig totalt GALEN! vem fan lever så här, liksom matbordet, vissa dagar kan vi inte ens äta där eller får vi tränga in oss i ett hörn för att det inte finns plats. Mamma jag ska inte bli riktigt som du OCH jag är glad att jag slipper vara hemma och behöva gå igenom julstädningshysterin! Men det är thanksgiving imorgon och huset ser ut som ett krig, ett prinsess VS. krit VS klistermärks- krig.. döda mig! jag måsta säga något... 

jaja, kanske lite för mycket prat för idag, sinnesstämningen aningen upprörd..

över och ut 

Kommentarer
Postat av: ellie

Älskling! Du kommer fixa detta, du är grym! Keep up the good work. love <3

2010-11-27 @ 23:47:59
Postat av: mamma inger

Hej kära dotter!

jag kan bara säga dig att min städhysteri är redan över har städat färdigt inför julen,

men saknar Dig och calle hemma ändå, trots att ni brukar stökar till det.

Lycka till med ditt 32 åriga barn.

Kram Mum

2010-11-28 @ 13:01:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0