måste skriva av mig lite

hååå, helg! förstår nu er 7-4 arbetande män och kvinnor där ute, fyfan! Speciellt sju biten tär på mig.
jag är en så kallad sovare, gillar att sova, älskar att sova, kräver sömn. Mamma & pappa ni fick ett matkrävande barn och ett sömnkrävande barn. Men nu är hon egentligen alldelses för mycket för att sitta uppe oh skriva inlägg men det blir aldrig av annars.

Denna veckan har varit lite mysko, en bra vecka, det gick snabbt men jag har fortfarandse inte kommit in i det.
Att vara au pair kräver mer än man tror. Tror att jag såg lite för lätt på den här barnpassningss grejen före jag kom hit. Vet inte riktigt om det har hänt så stora saker denna veckan. Har hängt med julia, lunchat, FÅTT EN BIL som kommer på bild inom kort, passat barn, misslyckats med att göra broccolisoppa och sett en helvetes massa true blood.

Idag var första dagen som jag kom hit då jag faktiskt insåg att jag har kommit till en familj som ligger i en familjekris. Hur sorgligt detta faktiskt är, hur dessa saker som vi ser på såpor faktiskt händer. En skillsmässa kan innehålla så mycket mer än bara ett uppsagt äktenskap. Jag är så glad att barnen är i den åldern som de är, att de inte förstår innebörden. Idag var även dagen då jag kände mig påverkad av detta, inte att det var värsta grejen men att det brister i deras kommunikation. Idag flyttade mamman ut, flyttbilen var här och hon flyttar in med sin nya pojkvän. Saker försvinner, rum blir mer och mer tomma. En konstig stämning ligger över huset, eller möjligtvis bara hos mig. De fick ta en en barnvakt i kväll eftersom jag inte är tillåten till att jobba mer än 10 timmar på en dag. Så michelle ringde in Luisa som kom mellan 6-10, ingen vidare barnvakt by the way, jag och julia åkte och köpte mat och slank ner till källaren, vid 23.30 kommer Luisa ner och jag blev helt paff, Adam hade inte kommit hem än från ett välgörenhetsmöte som Emilys skola anordnade och hon hade suttit uppe och väntat i 1 och ½ timme. Så jag blir orolig, han är inte den typen som inte kommer. Jag får tag på honom och Luisa lämnar oss och han kommer hem en stund senare, ganska såå berusad. Inte överdrivet, men luktande och sluddrande. Kan inte annat än att tycka synd om honom. Han kan fan inte ha det lätt just nu och att michelle flyttade ut allt idaag kanske tog lite för hårt på honom. Men det är svårt att veta vad man ska säga. Hoppas att löser sig för dem båda, de är verkligen underbara människor båda två.

Imorgon blir det THE CITY med Julia, broadway show på schemat!


Kommentarer
Postat av: Farmor & Farfar

Intressant att läsa allt som du får vara med om,förstår att det blir annat än du tänkt dig, men sådant är livet för en del. Vad har du för arbetstider, hur ser din dag ut,när har du helledigt o hur ofta ?Vainte ute själv på kvällarna,vi vet att du är tuff tuff men i alla fall. Hoppas att du kan se alla jippon i N-Y för jul passa på, snart har Fm köpt en scaip,övrigt allt bra, Calle ska till Lundahls stuga i Sälen över nyår, vi hörs vidare ha det bra Fm Ff

2010-11-06 @ 20:48:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0