"Can someone please make sure that the lady on the plattform stays there"

Efter en sleepover at my place med Julia, en något lullig Adam och lite sällskaps spel. Blev det fredag och jag och julia åkte till New rochelle för att skaffa ett social security number och det var ännu en omgång av onödig utfrågning. Och det visar sig att jag har tre förnamn enligt hur jag är skriven i landet. ´Så när jag ska skriva under papper ska det vara med alla mina tre namn. Efter detta lämnade jag av Julia och jag åkte till White Plains där min hostmum bor för att käka lunch med henne barnen och Gram, som är hennes pojkvän. Alla vi som älskar P.S I love you och Irland såg han precis ut som en som sjunger på baren i Irland.
Senare på fredagen kom Nina & Anna förbi och vi såg en underlig film och bakade Pumpkin kaka, det var mysigt.

Lördagen var en dag i turisternas tecken, jag och julia tog först sovmorgon och begav oss senare in till NYC för att turista lite. Nu efter att man ha varit här en månad så är det svårt att inte lite irriterad på alla som försöker sälja på en turist prylar och aktiviteter. Men vi lämnade time square området och åkte tunnelbanan ner emot brooklyn och gick upp på brooklyn bridge, UNDERBART VÄDER! Som svensk är det även svårt att förstå att det kan vara 20 grader varmt och sol i november. jag bara älskar det. Brooklyn bridge var fint, antagligen på grund av vädret, det låg en viss stämning över staden i lördags, en sorts förvirring. Ute skiner solen och alla går i tunna kläder och i affärerna sjungs julsånger. Efter det gick jag och Julia vidare ner mot frihets gudinnan, men vi kollade bara på avstånd. Vi gick och åt sushi, tog en liten shopping tur och sen fikade vi mitt emellan två vägar vis Empire state Building.
Efter detta skulle vi besöka Annas omtalade hus, hennes hostföräldrar är mycket märkliga och jag kan förstå att hon funderar på re:match. Hon vet ingenting om hennes familj, de släpper inte in henne, de utnyttjar henne så att hon måste jobba mer än vad hon får, de slår barnen, föräldrarna skriker på varandra hela tiden och huset är inte ett hem utan mer av en lokal. I alla fall efter att hennes föräldrar kommit hem lånade vi bilen och åkte på en tur, vilket var sjukt kul. Skrattade nästan konstant och vi stötte på en partycar! :)





Söndag, hade varit i behov att sova men icke, vi åkte med Anna och Nina till NY för att möte upp några andra tjejer, Vi köpte mat och gick till central park och satt i solen och åt. Det var inte lika fint väder men det var fortfarande fint. Det var kul att träffa lite nytt folk och vi pratar om att fira jul ihop eftersom nästan alla värdfamiljer ska åka iväg. Vi gjorde en människopyramid och hade trevligt. Sen när vi skulle ut från parken såg vi Ben Stiller spela in en scen till sina nya film. Det var coolt att se enn riktigt stor kändis utanför konsert sammanhang. Liksom Stefan holm räknas inte. haha.



Vad är det för fel med att ha ett fast pris och en gågata. Fattar inte varför ett land väljer att läägga skatten uppe på priset, Hur smart är det, du kan ju liksom aldrig gå in och köpa en dricka och veta vad de kostar säkert, man måste alltid ha en marginal när man ska köpa saker så att man ha tillräckligt med pengar. Du måste ju ändå betala skatten, det finns ju inte ett sätt att undgå, så varför inte bara lägga in det i priset. IDIOTER!
Och varför har det inte alla butiker på ungefär samma ställe så man slipper gå åttio mil för att komma till de olika affärerna.

Måste även berätta en liten höjdpunkt, min kära vän, JULIA DORIS ERICSSON har gjort det igen. hon har fått en människa som mig själv som aldrig rodnar att rodna, rent av skämmas! Vi kommer till tågstationen i Pelham och tåget kommer fem minuter tidigt, vi måste slänga oss på maskinerna för att köpa biljetter, men Doris tänker, Jaaa.. jag tar alla mina en dollar sedlar och trycker in i maskinen för det har jag ju tid med. Vi andra springer på tåget... Julia hinner inte få in alla sedlar i maskien men hon springer på tåget, skriker fan jag har inte min biljett, slänger sig ut igen, vi ropar på henne att hon måste komma, hon slänger sig på tåget igen, utropar igen att hon inte har sin biljett, flyger ut, konduktören ber henne gå på tåget, hon kämpar fortfarande med att få in tillräckligt med pengar i automaten. Vi börjar få panik efter att ha hindrat dörran att stängas ungefär 10 gånger säger en röst i högtalarna: "Can someone please make sure that the lady on the plattform stays there". Åter igen efter att ha våldtagit biljettmaskinen ett antal gånger flyger Julia på tåget. Och alla på tåget ha bevittnat denna pinsamhet, vissa stirrar, andra flinar men de flesta skakar på huvudet. Efteråt kan man inte annat än att dö av skratt och tänka att en marginal på tio minuter kanske är smart i fortsättningen. VI hinner inte mer än till grand central och julia ska köpa en retur biljett innan första personen kommer fram till oss och härmar julias flängande mellan tåget och biljettmaskinen och skrattar åt henne. Detta händer bara dig. haha.

över och ut



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0