Torsdag & Fredag

Har lovat Linn att jag ska bättra mig på blogg fronten så ska verkligen försöka förbättra mig..

Jag vet att jag har mycket bakom mig som jag inet berättat om man det kan jag ta de dagar som är något mindre händelserika. Vi har precis passerat Thanksgiving weekend och långledigt! Vilket jag inte tackar nej till. Tror att alla Au pairer ser fram emot alla stora högtider och vill verkligen uppleva dessa på ett Amerikanskt sett. I och med detta och min familje situation gjorde thanksgiving mig ganska besviken. Mamma Michelle kom över och satte sig vid datorn, Adam lagade mat hela dagen och barnen var helt kaos. Men jag trodde liksom att thanksgiving liksom började när man satt sig ner och åt. Men stämningen runt borde var hemsk och man kände att samtalet kämpade sig fram mellan förädrarna och barnen som bara sökte deras uppmärksamhet genom dåligt uppförande. Jag tror att maten och efterrätten åts på cirka 20 minuter, sen tog hon barnen och åkte. Ahopp.. där var den thanksgivingen.



jag bakade mormors frallor!



Kalkonen!

i fredags var det den ökända Black Friday som vi både hört hemska och bra saker om. Jag och Nina som var lediga bestämde oss för att gå all in på denna SHOPPING DAG! Måste ju leva upp till sitt rykte som shopaholic! haha. Jaja, men vi bestämde oss för att ta sju tåget in på morgonen, för det är så att undet black friday så är det mega rea på allt, och olika affärer har olika erbjudanden som börjar vi olika tidpunkter, de flesta affärer öppnade vid midnatt eller runt 4 på morgonen. Men vi ville komma tidigt till topshop rean, som vi dock inte köpte något på. Men vi var inne i NYC i soho vid 8 och tog tåget klockan 19.00 hem. Tror aldrig att jag har "gått på stan" så länge förut, jag var helt slut. Mina fötter var helt döda!

Fick en hel del köpt dock! Det mesta av detta inhandlades denna helgen, julklänningar. :) :)



Bästa inköpet







Kommentarer
Postat av: micaela i michigan ;)

ruskigt snygg väska!!

2010-11-30 @ 02:45:11
Postat av: moster Gunnel

Hej Lovisa!!!



men inte skulle du väl lägga ut bilderna på alla julklapparna du ska skicka till hela tjocka släkten!!! hoppas väskan är till mig, den är verkligen urläcker;-) ska bli spännande. Här är det riktigt kallt nu 18 minusgrader och massor med snö och idag skiner solen så man kan nästan drömma sig bort till nåt skidparadis, fast jag sitter på min vanliga gamla kontorsstol, thats´s life. kram moster G

2010-12-01 @ 09:53:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0