hejdå sverige hej New York

Kan inte förstå att detta är samma dag som jag lämnade hemmet, mamma körde mig till Arlanda, svåra avsked och en lång flygresa. Men allt har gått galant! Träffade två göteborgstöser och vi följdes åt ända hit till New Jersey!
Är helt slut efter att ha nu snart varit uppe i 22 timmar, så tänkte sova även om klockan bara är åtta.

Första flyget var av Filippinsk klass om Millan vet vad jag menar och jag fick kallprata med en Varbergare i en och en halvtimme samtidigt som min blåsa höll på att sprängas, så resan till Düsseldorf kändes nästan längre än den till NY. Hade senare fullt upp på planet med att kolla på filmer!

Vilket intryck New York gjorde när man gled ner in över staden. Så maffigt! Dock under lite konstiga omständigheter då ena göteborgstösen Sofie började må illa och satt med spypåse och vi vifftade med pärmar för att kyla ner henne, samtidigt som man såg alla skyskrapor och frihetsgudinnan genom det lilla fönstret.
Fruktansvärd mat har vi försökt pilla i oss idag men det har mest blivit Polly för valmöjligheterna var små.
Men jag och göteborgstös nummer två Julia gick på dejt ikväll och åt oss mätta.

Fick uppdelning så att vi inte kan varandras språk här på förberedelse kursen så jag bor med en kindkyssande Fransyska och en oförstålig tjeckiska.

godnatt
jag hör polisbilar tjuta då är allt som det ska



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0