uppfostran

Jag tror inte att man förstår hur svårt att är att uppfostra barn tills man verkligen sitter i det, inte heller hur stor inverkan ett beslut kan ha. Och hur mycket ens personlighet spelar in i denna uppfostran. Om man klarar av att se sina barn gråta och skrika och man klarar av att säga nej. Hur ska man uppfostra ett barn som inte lyssnar på ord utan att ta i med våld. All typ av kroppslig kontakt är jag helt emot, så hur ska man straffa?

Två barn som är fysiskt aggressiva mot varandra hur tacklar man det? När det inet hjälper att säga att så får man inte göra. När är det dax att sluta dadda?

kan inte säga att jag har svar på någon av dessa frågor, det är jätte svårt.

Kommentarer
Postat av: Louise Kjellberg

Jag vill åka som au pair efter studenten men jag undrar över en sak, alltså det du precis skrev om - var går gränsen med att säga till? Tycker dina värdföräldrar det är okej om du skriker åt barnen "NEEEJ! GÖR INTE SÅ" typ? Haha. Pratade du med värdföräldrarna om uppforstran och vad det var okej för dig att göra innan? :)

2010-11-20 @ 22:42:08
URL: http://louiseks.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0