VIP

Under min första vecka har jag mött människor från 31 länder och skillnaderna är stora. Känns som att man är tillbaka i skolan igen, känner igen alla stereotyper, de tysta, de som skrattar högst, de som anser att allt de säger bör alla hålla med om och dem som alltid räcker upp handen som inte har ett vettigt eller smart ord att säga.
Och jag bör säga att skandinavier är de tysta typerna, tysta och förhållandevis tråkiga. Afrikaner, serbier, latinfolk ses och hörs hela tiden.
 Här finns folk som inte kan säga ett ord på engelska som inte kan berätta vad de heter (hur fan kom de ens med i programmet, familjen kommer få skicka dem på kurs för att ens kunna föra ett enkelt samtal), som skojar om att de inte har någon som hellst barnerfarenhet och skulle kunna döda ett barn, folk ringer till sitt hemland på hotelltelefonen och får en så stor räkning att de inte kan betala. det jag vill komma fram till är att världen är full av mysko människor, och vi är en av dem! Jag skulle säga att jag är en sådan som aldrig vinner saker, som inte bryr mig om saker som skämmer ut en. Men min
söta lilla franska tös sa att vi skulle klä ut oss på denna halloweentävlingen till Mother earth och hennes döttrar earth och water! OCH hör och häpa vi vann! Alla bara jubalde och jag bara blängde, vi blev VIP och får special mat och en tripp till NYC igår kväll. Det var roligt!

Nu sitter alla och väntar på att deras föräldrar ska pocka upp dem! Jag ska vänta 4 timmar efter alla andra för Adam jobbar!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0