Domstolen

Igår var jag skitnervös, på grund av mina hyffsat dåliga anledningar till varför jag hade svängt vänster där det inte var lagligt. Jag skulle nämligen åka till domstolen och försöka prata mig till ett mildare straff. Straffet som jag sedan innan hade hört att jag skulle få var 185$ och två prickar i registret.

Jag åker dit vi nio och fick vända eftersom det inte öppnade förrän 10, VARFÖR SKRIVA ATT JAG HADE EN TID KLOCKAN 9 DÅ. Så åkte hem och sov i 40 minuter och återvände. Kommer in i en rättssal full av människor och blir ytterligare bajsskitnervös, ska jag ställa mig framför 30 människor och säga min dåliga anledningar till att vara olaglig.
Men efter förseningar får jag veta att domaren skiter i vilka ursäkter man har till sitt brott och kommer sänka ALLAS böter med hänsyn till sitt tidigare brotts/trafik register. Så jag behövde inte yttra ett ord och slapp mina prickar och behöver betala 150$. Så jag uppmuntrar alla till att bara gå dit och sänka sina straff, skyldig eller inte.



Kommentarer
Postat av: Gunnel

Grattis!!!! nu har du ju tjänat 35$ som du bara kan spendera på nåt som du bara måste få unna dig!!

Vilket rättsystem det är på andra sidan Atlanten, man slutar aldrig att bli förvånad.

Glöm inte svänga höger nästa gång ;-)

kram moster G



och du "bäst före datumet" gäller bara äggen - inte hönan!!

2011-02-03 @ 12:46:13
Postat av: Anonym

haha, ja eller det ar ju sa att Adam betalar boten sa jag vet inte om jag har 185 dollar att unna mig saker for. Anttagligen inte eftersom jag behover borja spara! Jag vet rattsystemen har ar markliga. Haha, ska forsoka ha det i bakhuvudet, svang alltid hoger!



HAHA, antar att du tanker pa mitt mail. :) du har sakert ratt, sa sa fort jag ploppar ut en unge kommer jag forbli ung!

2011-02-03 @ 14:45:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0