sssswwwwwuuuusch

Är egentligen jävligt trött men eftersom jag inte uppdaterade igår på grund av text förlust måste jag ju uppdatera mina skidfantaster där hemma. Syftar i första hand på min bror och far ;) 

Måste börja och berätta hur lycklig jag är för att få stå på ett par skidor igen, känna farten under skidorna och nästan tappa kontrollen. Jag har inte åkt jättemycket eftersom jag inte har någon att åka med och eftersom man har hand om småbarn. Vi bor i ett jättefint skidhus i Tahoe, 3 minuter från backarna, som delägs att Adams stepmom Tori, hon har en 10 årig son med Adams bortgångna pappa som heter Alexander. Men är också Matt, adams helbror med fru Karen och barn Emerson 8 och Liam 4. Hela denna familjesituationen påminner om Olofsson virrvarret!

Så igår åkte jag lite själv först men sedan hängde jag på Tori och Alexader, men de ville mest åka puckelpist och offpist på gubb och det är verkligen inte jag. Jag är en speedjunkie som vill  att det ska vara väl pistat och att det ska gå sjukt fort. Så var inte riktigt på samma plan som dem. Sen åkte jag med Adam och Tori men de är ju så slöa, KOM IGEN! Pallar inte vänta i 10 minuter nere vid liftarna varje gång. Så jag trivs bäst med att åka själv! Då har man ju chansen att ragga lite också.. Igår träffade jag på några snyggingar i tvåsitsliften.

Skidområdet skulle jag jämföra med Trysil. Det är något sjukt med snö, skulle säga att det är ungefär 3 meter där vi bor. Sjukt, husen är liksom täckta. Skulle egentligen badat bubbelpool idag men när vi kom ut till poolen flöt det en bajskorv i vattnat troligtvis tillhörande Caitlin Kropp. Haha.

Jag kan även lägga till en delstat i mitt register förutom Kalifornien, Nevada som vi flög till. Mellanlandade även i Chicago.

Nej god natt! Eller för er god morgon, iväg till jobbet med er.

Puss

 




Kommentarer
Postat av: Gollum

hej.



3 meter snö och du skall åka välpistat?!

Jag måste ha missat något i din uppfostran.

Inget puder i näsan, men under skidorna är det som gäller. Frågan din bror. jag vet vad han tycker

2011-02-22 @ 16:48:47
Postat av: mamma inger

Vad är det för fel på goa pister? Jag bara undrar.

kram mum

2011-02-23 @ 09:27:22
Postat av: lovisa

håller helt med mamma i detta läget! :)

2011-02-24 @ 02:23:21
Postat av: Moster Nettan OLOFSSON

Olofsson virrvarret - man tackar :-)

2011-03-04 @ 17:55:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0