Mamma mia!

Har trots allt haft en bra helg så här långt, det var mycket trevligt att trääffa lite svenskt blod i och med Julias kompis Stefan som vi hade middag med på Vapaino i fredags. När man lever här så är det som om man är i en bubbla man umgås bara med au-pairer och man ser på hela situationen och New York på ett helt annat sätt. Han påpekade diskuteras om avgaser, mörkhyade, droger, brottslighet och hur sunkigt allt var och hur bra Sverige är. detta är saker som man är helt blind för när man bor här. Kan inte komma på att jag ens tänkt på de flesta av dessa sakerna. Vi diskuterar familjer, andra au-pairer, våra liv och vad vi ska resa och vad vi ska upptäcka.

Idag tog jag och Julia 11.37 tåget i till NYC och skulle gå på Broadway/födelsedagsshow för Julia! Vi började med att gå på frukost på ett ställe som hade sjukt god bagel with grönsaks-creamcheese. Sen traskade vi bort till Times Square som är det största painet som NY har att bidra med. Så mycket folk, galna turister, gatuförsäljare, comedyshow snubbar och allmänt kaos. Fick till Mamma mia, fick vänta ett tag, men det var det så värt, tror att vi båda log och skrattade oss igenom hela showen, den var så bra.. Sophie, dottern sjöng lite sådär ibland men annars var det hur bra som helst. HELGADE VARE ABBA! Vilka jädra däängor de har skrivit, melodier och texter! Sjukt imponerad! Så Mamma mia fick 5/5 :D Nu är nästa Lejon Kungen som jag vill se, har hört så mycket bra om den.



Jag tror att vi alla har varit lite deppiga denna veckan, vi har alla våra anledningar. Familjebekymmer.. och nu även sjukdom, efter showen mötte vi upp Nina och Annabanan som äntligen kommit tillbaka från Haiti och gick och käkade och fikade. På caféet blev julia plötslig illamående och behövde spy, hennes familj är också sjuka, så nu hoppas vi alla på att vi inte är smittade och på en betydligt mycket bättre kommande vecka. Har inte hunnit tänka så mycket på mina bekymmer än, så att jag inte jobbar måndag & tisdag kommer göra att jag har för mycket tid att tänka. skit också.

över och ut, godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0