vet inte om jag ska skratta eller gråta

Jag lever i en tv-serie, det är så mycket drama och så många händelser. Igår när jag hade varit på Lord and Taylor skulle jag köra urt och tänkte inte så mycket på det, hinner 500 meter när jag hör sirener bakom mig. jag stannar och polismannen kommer fram och säger att man får inte lov att svänga vänster när man kommer utifrån Lord and taylor. Jag var chockad, jag hade inte sett någon skylt, men han påstår att det är två stora skyltar på andra sidan av vägen som jag körde ut på. Jag tittade inte ens över på den sidan, men kollar ju åt sidorna när man kör ut på en väg, inte rakt fram. Så han tar mitt körkort och lite uppgifter och försvinner tillbaka till sin bil, han tar god tid på sig, kommer tillbaka och säger; här är din domstols tid och datum! Det kom som en käftsmäll, behöver jag gå till domstol för att jag missat en skylt. Han säger bara som du inet erkänner och betalar, om du vill veta vad du behöver betala ring detta numret...

Jag åker hem, pissigt förbannad, för att känns som något jag inte rådde för, jag såg inga skyltar.. det var inte som att jag sket i skyltarna, eller körde för fort eller inte stannade ordentligt vid en stoppskylt. Ringer numret hela dagen men det är ingen som svarar. Adam tror att de berodde på att det hade snöat och då tar man ledigt och stänger att kommunala arbeten i detta landet (patetiskt!). Pinsamt när jag berättade för Adam men han bara skrattade åt mig att jag hade varit nervös över att berätta det och sa att det kunde hända alla. Sen frågade han om jag inte log lite extra och försökte tindra mig ur det! haha

Imorse ringde jag numret och fick reda på att jag har 1300kr i böter och får två prickar i registret. Sex prickar och du får böter, elva och du får körkortet indraget i en månad och prickarna stannar i 18 månader.

Adam tycker att jag ska ta det till domstolen, som jag redan har tid och datum för, för att han säger att man brukar få reducerat bara för att man dyker upp. Och att jag har inte varit här så länge så jag är inte van vid deras system. Och att det var massvis med snö.. haha. Och jag kan inet få ett värre straff än vad jag redan har så varför inte. :)

Igår var en jävla skit dag, inte nog med att jag fick böter så skrev Michelle att jag ska jobba hela helgen. Och vi hade innan kommit överens om att manmåste minst säga det en vecka i förväg för att helgerna är min tid då jag kan planera saker. Så på lördagen skulle, Sofie från boston komma ner till New York och jag skulle visa henne runt och på kvällen skulle vi på Philips fest. Skulle jobbat 12-19.30 på lördag & 8-15 på söndag. Men när hon kom över med Caitlin nyss sa jag att jag tyckte att det var för kort varsel och att hoon förstod det. Så vi kom överens och flyttade lite på tiderna så nu jobbar jag 12-19 & 11-16. Vilket är bättre. Det är inte det att jag inte vill jobba, det är mer det att jag hade planerat saker och hon inte frågade om jag kunde.

Hoppas på en betydligt mycket bättre dag idag.

Över och ut

Kommentarer
Postat av: Theodorjeanett

Just passing by, tripped over your site really. Still, looks nice.

2011-09-19 @ 14:05:41
URL: http://theodorjeanett.blognd.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0