you gotta do what you gotta do

Ett av de störta samtalsämnena förutom värdfamiljer, snorungar och shopping är vikt. HUr mycket har du gått upp, vi kan inte fortsätta såhär.. Och detta samtalsämne råder mellan alla Au-pairer. Som jag hörde innan jag åkte hit var att det spelar ingen roll hur du gör du går upp i vikt i vilket fall. Maten är fetare, sämre och allt är halvfabrikat. Och det hjälper inte att barnen har sådana dåliga matvanor, macaroni and cheese, bagels, yogurts, nuggets och godis, kex, choklad, glass, popcorn mm. Så lösningen alla tar till är att gå till gymmet, och jag måtte säga att det är dötrist! jag har aldrig tränat på ett sådant sätt, genom att hålla på med en sport som tex innebandy gör att du inet tänker på att du tränar. Du står inte på en "pendelmaskin" och räknar minuter och kalorier. men jag har även gått på två lektioner, Cardiokick och aerogroove. Båda dessa lektionerna hade samma instruktör, kanske därför jag tycker att de båda var ganska patetiska. Om ni försöker föreställa er en svart muskulös man, minimala tighta shorts i grått som sitter så tight att du kan se strecken av tangastringen på hans rumpa, ett vitt linne som även de sitter jätte tight, denna mannen är så mycket bög som man kan vara, han dansar, shake:ar och sjunger. Man kanknappt hålla ögonen på honom utan att börja gapskratta och undra hur fan han blev som han blev. Lektionen är mest som en dans, man jag antar att det bygger muskler.

jag försöker i alla fall gå till gymmet tre gånger i veckan, även om det är dötrist. you gotta do what you gotta do.


Kommentarer
Postat av: fm-ff

Är det fram eller bak du visar

2011-01-22 @ 16:38:51
Postat av: fm-ff

Är det fram eller bak du visar

2011-01-22 @ 16:41:34
Postat av: Lovisa

HAHAHA!

2011-01-22 @ 17:35:29
Postat av: moster G

Snälla Lovisa....ta första bästa flyg hem!! så här kan det inte fortsätta!!!! du vet väl att du får betala för två platser på planet hem om du fortsätter på detta vis ;-) om du vill så kan jag skicka en bild på ditt nya lilla kusinbarn .. hon är liten o nätt!!!



2011-01-24 @ 13:07:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0