summer in eastchester

barnen går ju som sagt på camp, men när de inte är på camp så är nästan alla familjer medlem i en club, där man kan spela golf, tennis och bada i deras pool. Detta kostar 600 dollar per år. Skulle beskriva pool området som sporthallen ungefär fast utomhus. Gräs runt omkring och några enstaka stolar. Men de stolar som finns har någon soldyrkande pensionär beslagtagit. Det finns en restaurang och en bar. och för pensionärerna finns det en separat pool och område där de kan spela kort och allt var de håller på med.

Parkeringsplatsen kan man jämföra med den på baksidan vidd eko, men man går ju inte fram till entren, utan man väntar så att en golfbil kommer och plockar upp en och kör en fram. Trodde jag skulle sätta i halsen första gången. Det är ju liksom inte så att man bara tar den om man står längst bort i hörnet, utan  för 50m ska man åka golfbil.

Om du skulle få för dig att spela golf ingår två små mexikanare en som bär dina klubbor och en som kör din golfbil.

det är bara till att skaka påp huvudet eller se det som bra för arbetsmarknaden.

det var som jag fick ett papper med mig när jag hämtade caitlin på hennes camp. Inte nog med att man betalar 70 000 svenska kronor för att ha sitt barn på camp i 8 veckor 8-17 så fick man hem ett papper om att dricksa alla barnens ledare, 100 dollar per person. LIKSOM VA? vad går de 70 000 till?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0