<3 NYC

Jag är inte bitter, har vart lite deppig! Inte för att jag har en aning om varför, det är ju sommar, hyffsat väder och jag bor i världens värsta stad! Det finns ingen stad som NYC (tror jag inte), man behöver inte se alla sevärdigheter, man behöver bara känna stämningen i luften, vibrationerna i marken och veta att man är kär i en stad. I nästa vecka ser vi fram emot mindre hårkatastrofer, mildare väder och snällare mindre gnälliga ungar. Vi ser fram emot att boka en resa, en utbildning och kanske veta lite mer och vår framtid.

Så till helgen, en hyvens helg! I fredags gick vi och såg baksmällan 2 vilken jag inte hade för stora förhoppnningar på, men vad väldigt bra! Jag skrattade iallafal filmen igenom och detär väl det som är huvudsaken men en sådan typ av film.  I lördags tog jag Ida, Charlotte och julia en dags fylla i City, vi åkte in vid två och gick frn bar till bar. Det var roligt, men vädret var regnigt så det förstörde lite. Vi hamnade även på en bög bar där det var ett lesbiskt event. Inte så rädd för bögar för de vet man ju var man har men när man inser att även de man trodde var män är kvinnor flyr man fältet.

Idag har jag och julia testat ett nytt färdmedel, eller nej inte ett färdmedel utan ett sett att komma in till city. Vi kör bil i 15 minuter för att sedan ta tunnelbanan från bronx och därmed få betala 2.50 dollar per håll istället för 7 dollar per håll. viss det är inget ställe man kanske vill befinna sig på själv en lördags natt men sådär om man ska in över dagen och traska runt så är det perfeky för en fattig plånbok. jag blir bara fattigare och fattigare jag har lite svårt att hålla koll på vad pengarna är värda tror jag. 800 kronor rinner obemärkt r händerna på min VARJE VECKA! och då har jag bara levt, ätit och åkt färdmedel. DET ÄR STÖRT! behöver vinna på lotto eller gifta mig med Adam! HAHA kan inet fatta att jag skrev det...... USCH USCH USCH!!!!!

Så idag har jag och julia gått större delen av madison ave och gått nästan hela central park. Vi såg vänner fontänen och köpte pizza och åt i parken. En riktigt kvalitets dag i city!






HAHAHA




det var en "puerto rico:en" parad i city idag.













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0