Niagara Falls, Canada.

Detta har varit en rolig helg. Vi åkte tidigt i fredags morse och kom tillbaka vid halv åtta ikväll. Det tog oss en hel dag att åka bussen per håll, vet inet varför det tog så låg tid. Men det var okej. Vi hade lite problem med sega köer för att komma in i Canada vid gränsen. Flera av våra bussar blev tillbaka sända till USA eftersom någon på deras buss inte hade rätt papper.

Jag visste att jag inte skulle förvänta mig så mycket av fallen, hde hört på flera håll att de var lite av en besvikelse. Så att man var inställd på det gjorde nog fallen större. Visst det kom en sjutusans mycket vatten ner fallade från en klippa men det var mest det. Det var kanske en av anledningarna till att det fanns såå mycket mer runt omkring att göra för turister. Det var allt från spökhus till konstiga krypin och cafeer,

På lördagmorgonen bestämde vi oss för att åka båten Maid of the mist som skulle ta oss ut till fallen. Men vi hade otur med vädret så at regnade och åskade så resan blev mest blöt. Men visst det var coolt. Sen gick vi och försökte torka på starbucks några timmar. När jag pratar om oss  menar jag mig och julia och sen tre ursköna brudar från New Jersey som gick i min klass på skolan.

På kvällen sen kollade jag och julia nattlivet och gick till ett ställe som hette dragonfly. Det var roligt att gå på nattclub igen, i city här i NY hamnar vi oftast på barer. men det var kul att dansa loss. blev en mycket lyckad kväll, En kväll att minnas.

Så idag hoppade vi på bussen vid 10 och åkte tillbaka hem.





















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0