mjaaau

För ett par dagar sedan förändrades min syn på livet här. Fram tills den dagen har jag varje kväll legat i min säng och tänkt på hur länge jag varit här och på hur lång tid jag har kvar. Jag har liksom räknat ner veckorna. Velat på något sätt att tiden ska gå för att jag inte ska stå där en dag och vilja åka hem och ha 9 månader kvar. Men för ett par dagar sedan slog det mig, jag vill inte att tiden ska gå, jag vill att den ska stanna just nu just här (med lite bättre väder). Jag vill inte stå där och veta att jag ska lämna allt, återvända, liksom aldrig komma tillbaka till samma livssituation igen.

Idag har det varit pissigt väder här i New York, det har varit kallt och snö blandat regn. Vårtecknen står i snöblask. Om blommorna dör, dör våren då? 

Från och med förra veckan försöker jag på allvar ta tag i hälsan som man har stoppat under stolen här i Usa, äta bättre och träna mer. Så nu går vi ut och går jag och kickorna. Hoppas på att jag klarar detta. Så håll tummarna för att paddan inte behöver inta beach 2011.

Idag hade jag och Mathilda (långt hår) playdate. det gick ruskigt bra, flickorna lekte så bra ihop! Roligt att se, detta ska vi göra till en vana.

Ge mig sommar & helg.


Kommentarer
Postat av: mamma inger

Det var djupa tankar, dotra mi.

Kram mor.

Och Du kan Du inte längta lite hem till mej??

2011-03-24 @ 21:34:36
Postat av: lollan

jag har ett större djup än du tror.

2011-03-25 @ 04:21:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0