Halloween

och så ska det till att snöa! PISS! >Det var ett himla väder. I Fredgas var jag och emily och Jullan i WP och drog kanske den sista lokalutgången. När vi vaknade på lördagen var det 10 cm snö och kaos, under frukosten hörde vi knak eefter knak och trädgrenar föll hit och dit. Stackars träd, de har ju inet hunnit tappa sina löv än så det var lite för tungt.

Jag och Julia var så nära att banga halloween utgången som vi pratat om så länge. Inte så konstigt om man tänker att det är 20 cm snö, blåser, tågtraffiken ligger nere, vi kan iet få tag på taxi förran 2 am, har inga skor och ingen vinter jacka. Det är det värsta med city också att om det är dåligt väder, regn, snö så är det OMÖJLIGT att få tag på en taxi längs gatorna. Men efter att vi alla dyker upp i matildas källare för förfest kan jag inte annat än att tagga till Julia och satsa. Hur ofta har man chansen att fira amerikansk-halloween?
Och nu i efteråt gick allt som på räls, vi åkte faktiskt limo in till city och tog morgontåget hem. Inte förrän på larchmont tågstation som det sket sig lite då taxibolagen inte körde och jag höll på att dö av sköld!Men powerwalk och lite springa så var vi snart tillbaka i Matildas källare igen.

I måndags var jag och Julia i city och kollade på paraden. GALET!







 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0